Organizace dne v mateřské škole
6.15 - 8.30 otevření školy,spontánní hra a činnosti dětí
8.30 - 8.45 přivítání dětí /rituální říkadla/
8.45 - 9.00 cvičení dětí, pohybové činnosti
9.00 - 9.20 hygiena,svačina
9.20 - 9.40 zájmové a řízené činnosti / frontální, skupinové/
9.40 - 11.50 příprava na pobyt venku,pobyt venku
11.50 - 12.45 převlékání,hygiena, oběd
12.45 - 14.45 spánek,odpočinek,nespací aktivity
14.45 - 16.00 spontánní aktivity dětí /možnost pokračovat v započatých
dopoledních
Spoluúčast rodičů
Ve vztazích mezi pedagogy a rodiči panuje oboustranná důvěra a otevřenost, vstřícnost, porozumění, respekt a ochota spolupracovat. Spolupráce funguje na základě partnerství.
Pedagogové sledují konkrétní potřeby jednotlivých dětí, resp. rodin, snaží se jim porozumět a vyhovět.
Rodiče mají možnost podílet se na dění v mateřské škole, účastnit se různých programů, dle svého zájmu zde vstupovat do her svých dětí. Jsou pravidelně a dostatečně informováni o všem, co se v mateřské škole děje. Projeví-li zájem, mohou se spolupodílet při plánování programu mateřské školy, při řešení vzniklých problémů apod.
Pedagogové pravidelně informují rodiče o prospívání jejich dítěte i o jeho individuálních pokrocích v rozvoji i učení. Domlouvají se s rodiči o společném postupu při jeho výchově a vzdělávání.
Pedagogové chrání soukromí rodiny a zachovávají diskrétnost v jejích svěřených vnitřních záležitostech. Jednají s rodiči ohleduplně, taktně, s vědomím, že pracují s důvěrnými informacemi. Nezasahují do života a soukromí rodiny, varují se přílišné horlivosti a poskytování nevyžádaných rad.